Vragen

>
Vragen

De levering van uw bestelling

Binnen enkele dagen na uw bestelling/betaling. Zodra wij het pakket aanbieden aan de verzender, ontvangt u een mail met de track en tracecode.

De opritverklikkers zijn in principe uit voorraad leverbaar. Mocht uw bestelling niet uit voorraad leverbaar zijn, dan ontvangt u daarover bericht. Meestal is de voorraad binnen 1 à 2 weken weer op orde.

De werking van het product

Stuurt u ons een mail met dit verzoek en geef daarbij aan welk type opritverklikker u heeft. Weet u het type niet, stuur dan een foto van de sensor(en) buiten en de bel binnen.

Nee en ja. De opritverklikkers die wij leveren zijn ervoor gemaakt om draadloos te werken en worden gevoed met batterijen of zonnecellen. Er zijn klanten die zelf handig zijn en de sensoren voorzien van stroom/voeding. Het is dus mogelijk maar wij leveren dat niet en de garantie vervalt op het moment dat de klant wijzigingen aan de apparatuur aanbrengt.

WAT MOET IK DOEN ALS HET PRODUCT NIET (GOED) DOET. ​

> JNStar

*Bij deze vraag is het van belang om te weten of de bel met antenne (JNWR-6) overgaat als de straal tussen de sensoren verbroken wordt.
  • Bel met antenne gaat WEL over, maar de draadloze bel doet het niet, klik dan hier (verwijzing naar draadloze bel).
  • Bel met antenne doet het NIET, trek dan de stekker uit het stopcontact. Wacht tot het rode ledlampje gedoofd is en doe dan de stekker weer in het stopcontact. U hoort de bel met antenne 4 meldingen geven. Komt er geen geluid uit de bel met antenne dan is de bel of adapter defect, neem dan contact met ons op info@opritverklikker.nl voor aanvullende tips.
*Controleer de uitlijning van de sensoren met behulp van het meegeleverde “zoekertje” en het geperforeerde zwarte papiertje (los te bestellen).

*Zorg dat de sensoren vrij zicht hebben en controleer of er geen obstakels tussen de sensoren staan.

*Meld de sensoren opnieuw aan op de bel met antenne. Zie handleiding.

*Verplaats de bel (ontvanger met de uitschuifbare antenne) naar een plek op kortere afstand tot de sensoren (bijvoorbeeld op de vensterbank voor het raam.

*Voor reparatie stuurt u een mail. Wij sturen u een checklist, waarna het sensorpaar en de bel met antenne naar ons ter reparatie gestuurd kan worden. info@opritverklikker.nl

De behuizing is dan niet goed gesloten. Let er op dat de behuizing naadloos gesloten wordt, zodat er geen beestjes in kunnen kruipen. Als u de behuizing goed gesloten heeft wordt het verbreekcontact ingedrukt en hoort u geen piep meer. Alleen de R sensor piept. Controleer voor de zekerheid ook of de T sensor goed gesloten is.

*Controleer de uitlijning van de sensoren met behulp van het meegeleverde “zoekertje” en het geperforeerde zwarte papiertje (los te bestellen).

 

*Zorg dat de sensoren vrij zicht hebben en controleer of er geen obstakels tussen de sensoren staan.

 

*Zorg ervoor dat de ogen van de sensoren door het ronde gedeelte van de behuizing kijken. Ogen die volledig gedraaid worden in de behuizing, zijn niet uit te lijnen en komen knel in de behuizing te zitten, waardoor ze onmogelijk uitgelijnd kunnen worden.

 

*Verplaats de bel (ontvanger met de uitschuifbare antenne) naar een plek op kortere afstand tot de sensoren (bijvoorbeeld op de vensterbank voor het raam.

 

*Indien u een draadloze bel heeft, legt u de zender/beldrukker zo ver mogelijk van de bel met antenne af (maximale lengte van de verbindingskabel).

 

*Voor reparatie stuurt u een mail. Wij sturen u eerst een checklist, waarna het sensorpaar en de bel met antenne naar ons ter reparatie gestuurd kan worden. info@opritverklikker.nl

> Dakota 2500 PIR

Vervang de batterij in de sensor. Gedurende ruim 1 minuut licht de rode led op. Gebeurt dit niet dan is de batterij leeg of de printplaat in de sensor defect. De printplaat kan vervangen worden. Neem contact met ons op info@opritverklikker.nl

Losse kapjes zijn verkrijgbaar, neem contact met ons op.

> Dakota 3000

Dit type wordt al jaren niet meer geproduceerd en is uit het assortiment. Mocht de printplaat in de sensor defect zijn, dan kan die (zo lang er nog voorraad van is) vervangen worden. De vervanger is de Protect 800.

> Dakota 800

*Wis eerst alle instellingen en meld de sensor(en) opnieuw aan op de Protect bel(len).


*In de bel kunnen batterijen geplaatst worden. In de praktijk blijkt dat die snel leeg raken. Gebruik zo veel mogelijk de meegeleverde adapter.


*Brandt er een oranje ledje onder nr 3 van de bel, doe dan de battery-check. Waarschijnlijk is de batterij in de sensor leeg.

*Plaats de sensor in een hoek van 45 graden ten opzichte van de oprit. Dus diagonaal over de oprit laten kijken.


*Plaats de sensor op motorkaphoogte.


*Bevestig de sensor niet aan ijzer ivm met interferentie.


*Gebruik de meegeleverde accessoires om de kijkhoek van de sensor te veranderen.


*Plaats eventueel een 2e sensor op een andere plek op uw oprit. De kans dat dan nog een passant gemist wordt is heel klein.

> Friedland Libra

*Het type Friedland Libra wordt al jaren niet meer geproduceerd en er zijn geen reserve-onderdelen verkrijgbaar. Het alternatief is de Protect 800.

 

*De draadloze Friedland bel is vervangen door de ExtrAlert.

> Honeywell

Het type Honeywell is niet meer in ons assortiment. Het alternatief is de Protect 800.

> Draadloze bel

*Controleer of de batterij(en) in de beldrukker (het kastje dat aan de opritverklikkerbel verbonden is met een kabeltje). Controleer ook de batterijen in de gong. Als u op de beldrukker drukt, moet een led-lampje oplichten en gaat de gong over.

 

*Gaat de gong wel over als u op de beldrukker drukt, maar niet als iemand de opritverklikker buiten passeert, check dan of het kabeltje tussen de opritverklikker-bel en de beldrukker goed aangesloten is (kabelbreukje?)

> Solar PIR/Solar Beam

*Controleer de uitlijning van de beamsensoren.


*Zorg dat de sensoren elkaar recht aankijken zonder obstakels tussen de sensoren.


*De beamsensoren kunnen gevoed worden met een adapter, bekijken adapter.


*De PIR sensor kan gevoed worden met de meegeleverde USB-kabel.


*Voor reparatie stuurt u een mail. Wij sturen u eerst een checklist, waarna het sensorpaar en de bel met antenne naar ons ter reparatie gestuurd kan worden. info@opritverklikker.nl

Het beveiligen van meerdere opritten of gebieden

U kunt meerdere opritten of toegangspaden beveiligen door een lichtsluis, beweginsgmelder of een combinatie daarvan. Maar het is ook mogelijk om uw oprit te beveiligen met een onzichtbare omheining. Dit is een aantal sensorpalen die op een bepaalde manier worden geplaatst, waardoor het bijna onmogelijk is om onaangekondigd uw terrein te betreden.

Het alternatief voor een video-deurbel

Videodeurbellen hebben verschillende nadelen zoals, slecht werkende meldingen of een camera die enkel voor zich uitkijkt. Ook is hier vaak een abonnement voor nodig op het moment dat u beelden wilt opslaan voor later gebruik. Een video deurbel is bedoeld om bij de voordeur geïnstalleerd te worden. Dat is niet altijd de plaats waar een camera de beste beelden kan maken. Wij hebben de oplossing namelijk, een opritverklikker in combinatie met een camerabewakingssysteem

Het automatisch inschakelen van verlichting

Door het koppelen van een zender aan de opritverklikker kunt u (buiten)verlichting automatisch voor een vast ingestelde tijd aan laten gaan. Zo is uw terrein verlicht op het moment dat een bezoeker het terrein op komt.

Het koppelen van een opritverklikker aan een bestaand alarm- of camerasysteem

Als uw alarm- of camerasysteem een mogelijkheid heeft om externe alarmen te verwerken (het systeem moet dan een alarmingang hebben) dan kan de opritverklikker hier aan gekoppeld worden. Welke melding of actie er dan plaatsvindt op het moment dat de opritverklikker een passant detecteert hangt af van uw alarm- of camerasysteem.

Het melden van een bezoeker op een telefoon

Dat kan op twee manieren: Universele GSMkiezer of een gekoppeld camerasysteem. De GSMkiezer wordt gekoppeld aan de ontvanger/bel van de opritverklikker. Zodra de opritverklikker bezoek detecteert, ontvangt u een sms of telefoonbericht op uw telefoon, waar u ook bent ter wereld Er wordt gebruik gemaakt van het landelijke mobiele netwerk, waardoor u niet aan afstanden gebonden bent.

 

U hoeft GEEN app te downloaden, gegevens achter te laten en wachtwoorden in te voeren. Dit systeem gaat geheel buiten het internet om. Bij een camerasysteem dat is gekoppeld aan de opritverklikker ziet u ook wie er bij u op bezoek komt. De opritverklikker meldingen en de beelden van het camerasysteem worden gekoppeld en naar uw telefoon/tablet gestuurd.

Het nakijken of repareren van het product

Stuurt u ons een mail met vermelding van de klacht/storing en het type/merk opritverklikker. Wij mailen u dan een checklist terug. In deze checklist staan klachtomschrijvingen, technische specificaties en eventuele reparatieprijzen. Met de tips en trics kunt u wellicht zelf de klacht verhelpen.

 

Lukt dat niet, stuur dan de set ter reparatie naar ons toe.

Bereikbaarheid

Het retourneren van een bestelling

Op de service en garantie pagina vindt u informatie over het retourneren van producten.

De verzendkosten

Gratis verzending bij bestellingen boven 150 euro incl. btw

Begin met typen en druk op Enter om te zoeken

Winkelmand
Geen producten in je winkelmand